یکی از برترین فواید و مزایای water jet cutting این است که ذاتاًً دارای خاصیت برشکاری سرد است و ایجاد حرارت نمی کند. که همین خاصیت به مواد اجازه برش می دهد در صورتیکه در سایر روش های برشکاری یا مواد می سوزاند یا ذوب شده یا اینکه ترک برمی دارند.

 در ضمن بعضی از فرایند های حرارتی سبب تاب برداشتن و سخت شدن سطح قطعه گشته یا اینکه موجب ساتع شدن گازهای خطرناک از جسم می شود.

در مواد متضاد و مقابل هم که توسط واتر جت برش می خورند بنا به همین مزیت هیچ گونه تنش حرارتی را تحمل نمی کنند و هرگونه نتایج نا خوشایند را از آنها دور می سازد. برشکاری سرد می تواند بر مناطقی که دچار سختی نشده اند تاثیر گذاشته و می تواند در هر سمت و جهتی  عملیات سوراخکاری ویا برشکاری را انجام دهد.

فواید برش واترجت
این روش می تواند بدون ایجاد سوراخ های اولیه، اقدام به انجام عملیات سوراخکاری در هر نوع ماده و قالب ویژه و حتی در فواصل بسیار نزدیک به هم نماید و هیچگونه احتیاجی به انجام عملیات ثانویه یا نهایی یر روی قطعه نمی باشد.

کمتر تجهیزاتی وجود دارد که محافظ محیط زیست بوده و گرد و غبار کمتری رادر محیط انتشار دهند و یا مانع از ساتع شدن گازهای خطرناکی که در حین فرایندهای تنشی شوند. در صورتیکه در واتر جت تمامی این موارد رعایت و اعمال می شود. مثلا ماشین کاری آزبست تولید دود خطرناکی می کند که برای کاربران عوارض خطرناکی دارد ولی در این روش هیچ گونه خطری متوجه کاربران نیست. همچنین در این روش صداهای ناهنجار شنیده نمی شوند و روی اعصاب تاثیر منفی می گذارند (مانند امواج با فرکانس های بالا که توسط ماشین کاری الترا سونیک تولید می شود و روی اعصاب تاثیر منفی دارند). محدوده شنوایی انسان حدود 20 هرتز تا 20 کیلو هرتز است ولی در الترا سونیک امواجی با فرکانس 20 کیلو هرتز به بالا تولید می کند.

واترجت ها، ماشین های یکپارچه ای می باشند که باعث صرفه جویی در استفاده از مواد خام اولیه می گردند.

می توانند برش های عرضی بسیار کوچک ایجاد نمایند یا در برش های تو در تو و پیچیده مورد استفاده قرار گیرند.

بسیار سریعتر از ابزارهای برش معمولی می باشند. البته تکنیک های اتوماتیک (Technic-Automation) سخت افزارهایی را پیشنهاد می کند که سرعت برش را برای طیف وسیعی از فلزات محاسبه نماید.

برای مشاهده خدمات برش شرکت پایابرش توس به صفحات برش واتر جت ، پرس برک CNC (خم CNC) ، گیوتین CNC مراجعه نمایید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 05136510943 و یا شماره همراه 09122008001 تماس حاصل فرمایید.

logo

تماس با ما

آدرس:   شهر قدس - شهرک صنعتی زاگرس - خیابان گلبرگ جنوبی - خیابان تلاشگران - کوچه کاوشگران - پلاک ۶

موبایل:   09122008001

ایمیل:   info@technowaterjet.com